skip to Main Content

« Tots els Esdeveniments

Anayet (2574m)

juliol 2 | 08:00 - juliol 3 | 17:00

Una petita joia en un entorn excepcional. Aquest cim es pot pujar fàcilment amb una aproximació llarga però còmoda fins als ibons, i una grimpada final després d’un pas exposat.

Sortirem del Corral de las Mulas i ens dirigirem a l’aparcament de l’estació d’equí. Avançarem per la vall deixant al pic de Culivillas a la nostra esquerra, i la petita punta de la Garganta a la nostra dreta. Després d’una estona pujant arribarem a un gran altiplà on trobarem els ibons d’Anayet, des d’on ja podrem veure, majestuós, el nostre objectiu.
Avançarem pel camí planer que voreja l’estany més llarg i es dirigirem al coll que separa l’Anayet (dreta) del Vèrtex d’Anayet (esquerra). Al coll girarem a la dreta. A partir d’aquí caldrà enfilar fort per terreny una mica delicat. Farem un primer flanqueig per un fort pendent herbat i de seguida enfilarem per una petita canal cap a la dreta. Vorejarem la base del cim per una gran plataforma de roca cap a la dreta fins a trobar unes cadenes molt evidents, que ens permetran superar un flanqueig exposat. Un cop superat el tram de les cadenes (uns 25 o 30 metres) trobarem de seguida una xemeneia que enfila cap a l’esquerra fins assolir el cim de l’Anayet.

COORDINADOR: Núria Vives i Jordi Gonzàlez.
LLOC I HORA SORTIDA: De 14:30 a 15:00 a l ‘AMÈRICA. Pernoctarem a la zona (reunió prèvia el dijous).
TEMPS APROXIMAT DE CAMÍ: 8-9 hores / 17 kms. / 1020 m. de desnivell
MATERIAL: Les capes necessàries per fer l´activitat, buff, guants, .. i l’indispensable per pernoctar (concretarem a la reunió).
QUEVIURES: Portar esmorzar, dinar, ganyips i aigua. Menjar per la pernocta.
ITINERARI: Igualada, Lleida, Barbastro, Osca, Biescas, Formigal.
DIFICULTAT: Moderada. Una última grimpada entretinguda després d’un pas exposat equipat amb cadenes.