skip to Main Content
Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

El Gran Encantat (2748m)

juny 18 | 12:00 - juny 19 | 17:00

Al refugi Ernest Mallafré hi accedirem per la vall del riu Escrita, en una caminada tranquil.la d’unes 2 hores.
L’endemà prendrem el camí a la Valleta Seca, per després enfilar-nos (SE) fins al peu dels Encantats. Virarem 90º (SW) i anirem resseguint la falda, creuant boscos i tarteres, mentre guanyem alçària i atenyem la Valleta Seca.
Pocs metres més enllà de la imponent piràmide de la Pala Roia, un corriol ben fressat surt esbiaixadament a mà esquerra. Seguirem aquest corriol fent llaçades en fort pendent. Ens caldrà ajudar-nos amb les mans en un parell de punts, especialment a la sortida, on ja veurem el cim davant nostre. Grimparem i continuarem per corriol fins a l’alçada d’un collet. Poc més amunt sembla bifurcar-se, però el ramal de l’esquerra no té continuïtat. El de la dreta baixa a la base d’un corredor, al peu de la paret que s’alça en aquella direcció. En aquest punt començarem a grimpar per les lleixes esglaonades que tenim davant, lleugerament esbiaixant a la dreta, fins a una forqueta, també molt evident (II, moderadament exposat). Flanquejarem i remuntarem a la dreta fins a la cresta (II-IIIº, molt exposat). Els darrers metres fins al cim son per camí fàcil.
Retornarem per la mateixa via. Preferiblement, per ser més segur, rapelarem fins a l’alçada de la falsa bifurcació.

COORDINADOR: Núria Vives i Jordi Gonzàlez.
LLOC I HORA SORTIDA: De 12:00 a 12:30 a l ‘AMÈRICA. Pernoctarem al refugi Ernest Mallafré (reunió prèvia el dijous).
TEMPS APROXIMAT DE CAMÍ: 2 dies (desnivell: 600 m d’aproximació fins al refugi + 890 m d’ascensió).
MATERIAL: El necessari per alpinisme (casc, arnés, assegurador, ..) i l’indispensable per pernoctar al refugi.
QUEVIURES: Cal portar pícnic de dissabte i diumenge per dinar, ganyips i aigua.
ITINERARI: Igualada, Agramunt, Tremp, Sort, Llavorsí, Espot.
DIFICULTAT: Difícil. Si bé les grimpades no passen del IIIº, el tram final és molt exposat. Màxim 2 participants per vocal i fins a 9 en total.