skip to Main Content

« Tots els Esdeveniments

Skimo – Roc Melé

febrer 5 | 08:00 - febrer 6 | 17:00

Des del poble francès d’Hospitalet après l’Andorre, triarem el vessant sud, més accessible o el vessant nord més alpí segons les condicions i gruix del mantell nival.
Pel sud: Es segueix el riu Ariege fins a trobar-se amb el St Josep, i aleshores es va guanyant alçada en marcada orientació sud. Després d’un tram estret i obligat es va girant a la dreta per anar a buscar el llom de l’aresta que es segueix passant pel Cap de la Cometa del Forn des d’on després de perdre uns quants metres es remunta la pala final fins al cim.
El descens es pot fer per l’itinerari de pujada o per la canal entre el cim del Roc Melé i el Cap de la Cometa del Forn, força atractiu però amb un pendent mantingut S3-S4, només recomanable amb neu estable i no glaçada.
Pel nord: Se surt des del mateix poble seguint la vall de Siscar passant per l’estany de Saut du Taureau, i pel ref. lliure Besine,i a uns minuts d’aquest es comença a girar a l’esquerra encarant l’amplia canal que mena al cim, que es segueix amb esquís o amb grampons segons l’estat de la neu.
El descens es pot fer pel mateix itinerari o en circular baixant pel vessant sud.

Coordina: Miquel Miranda
Desnivell: 1.120mm
Material: pala, sonda, ARVA, piolet, grampons
Temps: 4h de pujada 1h de baixada
Dificultat gral: Pel S.Mitja (ME-S2), Pel N Mitja-Alta (BEA S3-S4)
Dificultat d’Esquí: Alta (BEA S3-S4)