skip to Main Content
Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Travessa de Núria a Ulldeter – Skimo

gener 28 | 08:00 - gener 29 | 17:00

Travessa circular de 2 dies complets, interessant per conèixer a aquesta emblematica zona a l’hivern. Caldrà ser a Ribes a 1a hora (7,30h o 8,30h) del dissabte per agafar el cremallera. (31euros)
1a etapa: Del santuari de Núria al Refugi d’Ulldeter (traça blava). Del santuari es surt en direcció NE. per la vall del Noucreus seguint la pista, i quan aquesta canvia de direcció es ressegueix el riu fins a la bifurcació on entrant a la dreta s’accedeix a la Coma de Mulleres. Es remunta fins assolir la collada del Noucreus (1), i d’aquí fent carena el Pic de la Fossa del Gegant. Continuant en direcció E s’arriba a la collada de Carançà i d’aquí a la collada del Tirapits (2) on ja en descens arribarem al riu Freser, punt on s’ha de posar pells per remuntar fins al coll de la Marrana (3). Des d’aquest punt es pot plantejar l’ascens al Gra de Fajol, per després arribar al ref. d’Ulldeter (4).
2a etapa: Del ref. d’Ulldeter a Núria (traça fucsia) Es remunta el coll de la Marrana, i d’aquí s’ascendeix el Pic Bastiments 2.874m (5). Des del cim es baixa direcció S, fins al pla de Coma de Vaca per arribar al ref. del mateix nom (6). Aquí es gira en direcció NO i tot resseguint la vall pel vessant esquerra es va girant a S fins al coll del Torreneules (7). Opció a pujar el Torreneules 2.711m, per a continuació baixar fins al Santuari de Núria.

FITXA

COORDINADOR: Miquel Miranda
TEMPS APROXIMAT DE CAMÍ : 1a etapa 4 – 6h, 2a etapa 5-7h.
DESNIVELL: 1a etapa +823m, -550m, 2a etapa +654m -907m
MATERIAL: Esquís+pells+ganivetes+arva+pala+sonda+ganyips + dinar, piolet i grampons